לינץ' בגולן • עשרות דרוזים רצחו פצוע סורי ופצעו חיילים

    קובי פינקלר 1 Comment on לינץ' בגולן • עשרות דרוזים רצחו פצוע סורי ופצעו חיילים
    9:30
    06.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on ח"כ עמית הלוי: "הסיסמה 'לעולם לא עוד' חסרת כיסוי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עשרות תושבים דרוזים רדפו ליד מג'דל שמס אחר אמבולנס צבאי שהוביל לטיפול רפואי פצועים סורים באורח קשה. הם השיגו אותו ליד היישוב נווה אטי"ב, יידו עליו אבנים, השתלטו על הרכב וביצעו לינץ' בשני הפצועים הסורים. אחד מהם נרצח ומצבו של השני מוגדר אנוש. באירוע נפצעו קל שני חיילי צה"ל, רופא ונגד.

    קצין בכיר בצה"ל אומר שדרוזים תקפו הלילה בצורה קשה, אמבולנס שבו היו סורים אזרחים פצועים האירוע עצמו החל כאשר אמבולנס ובו פצועים הותקף. האמבולנס חזר לנקודה אחרת והחל בנסיעה תוך שהוא מלוה בניידת משטרה לעבר בית החולים בצפת.

    אז התגודד המון דרוזי גדול על האמבולנס בשנית פצע שני חיילים,נכנס לאמבולנס ותקף ופצע בשנית  את הסורים שהיו פצועים כתוצאה מהלחימה.

    אחד הסורים נפטר מפצעיו והשני מועבר במצב קשה לרמבם. מצבם של שני החיילים ובהם נגד קל.

    בצה"ל מדגישים שבוודאות לא מדובר במורדים מארגון ג'אבת אל נוסרא וכי צה"ל אינו מסייע בשום צורה לאיש מהצדדים הלוחמים זה בזה אלא מטפל רק במקרים הומניטריים.

    לפי הידוע בצה"ל אין בכפר הדרוזי חאדר לחימה והאזור שקט. בשלב זה כוחות משטרתיים גדולים בשטח ולצידם כוחות צבא.

    הקצין הבכיר אומר "אנחנו משמרים את האינטרס הישראלי ברמת הגולן ויש מאמץ הסברה עם ההנהגה הדרוזית כדי שלא ישנו אירועים מסוג זה".

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו גינה בחריפות את תקיפת האמבולנס הצבאי ואמר כי מדובר באירוע "חמור ביותר". לא ניתן לאף אחד לקחת את החוק לידיים, ולא ניתן לאף אחד להפריע לחיילי צה"ל לבצע את משימותיהם.

    שר הביטחון משה (בוגי) יעלון בעקבות האירועים אמש ברמת הגולן: "הלינץ' שבוצע אמש ברמת הגולן, אשר כלל תקיפת אמבולנס, גרם לרציחתו של אדם ולפציעתם של שלושה, בהם קצין וחייל בצה"ל, הוא אירוע קשה וחמור ביותר שלא נוכל לעבור עליו לסדר היום, והוא יזכה לטיפול ביד קשה מצד גורמי אכיפת החוק. ישראל היא מדינת חוק, ואנו לא נאפשר בה הפקרות, התנהגות אלימה ונטילת החוק לידיים מצד מיעוט מקרב תושביה. המקרה הזה מנוגד לערכי המדינה ולמוסר שלה, שבאים לידי ביטוי גם בטיפול רפואי מטעמים הומניטריים לפצועים סוריים ולכל אדם הזקוק לכך. קומץ קטן ואלים לא יפגע בברית המיוחדת של מדינת ישראל עם אזרחיה הדרוזים, ולא יצליח להשחיר את פניה של העדה. אני קורא לאישי ציבור המתבטאים בנושא לשמור על איפוק ולהימנע מהתלהמות. המציאות בסוריה מורכבת, ואנו מתמודדים עם המצב באחריות ובשיקול דעת, תוך שיתוף ועדכון הנהגת העדה הדרוזית בהתפתחויות".

    הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט אמר כי לא ייתכן שחיילי צה"ל ופצועים יותקפו על ידי אזרחי ישראל".

    המנהיג של העדה הדרוזית בישראל, השייח מוואפק טריף הודיע כי יכנס את בכירי העדה לכינוס חירום היום בשעה עשר לאור המקרה ברמת הגולן.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הדרוזים צודקים.
      למה לרחם על האכזרים הרשעים האלה? הם יעזרו לנו בעת צרה? אלה שציערו אותנו כל כך הרבה ורצו להשמיד להרוג ולאבד את כל היהודים מנער ועד זקן טף ונשים ?! להציל אותם ?!

      בא הקב"ה ושלח את הדרוזים שלא תיעשה התועבה הזאת בישראל.
      בקושי ליהודים פה יש מערכת בריאות תקינה, איך זה שפתאום יש כוח אדם ומקום בבתי חולים בשבילם ?!